Jag tänker tillbaks. (Thailand 8/1-24/1 -08)

eSkolan rullar på som vanligt, min dagar ser lika dana ut dag in dag ut! Men man får ju dock inte klaga, för det kunde ju ha varit värre! Nu tänkte jag faktist ta mig lite tid till att skriva om hur jag hade det i thailand. Bättre sent än aldrig må jag säga. Och det blir inget långt inlägg så börja läs eller sluta här !! :)

Flygresan dit var dock inte lika skrämmande som jag hade trott eftersom alla skrämt upp mig om att det kändes som om någon satte en kniv i örat på en när man lyfter. Visserligen var det en aning obehagligt, men gjorde defenetivt inte ont.
Vi kommer fram till thailand och det första intrycket var att vi hade hamnat fel. Nämligen hamnat i afrika. Men så var icke fallet, vi hade landat som beräknat i phuket i Thailand. Första andetaget när vi kommit ut från flygplatsen var obeskrivligt, trodde jag hamnat på fjärranhöjder för en stund. Men det var ju dock något jag vänjde mig med efter ett tag!
Vi kom dit och allt kändes ganska så overkligt, från att ha kommit från kylan till rena rama bastun. Någon dag efter vi kommit dit blev det standen nästa! Vilket inte slutade särskillt lyckligt eftersom att jag brände sönder mig. Fick fullt med vatten i pannan så det såg ut som om jag hade fått en fet bula. Fullt med vattenblåsor över hela bröstkorgen, magen, armarna och ryggen. Såg ut som en bränd gris och jag kunde knappt gå klädd. Dan där på blev det till att köpa en keps för att skydda ansiktet och även gå med en tröja över ryggen. Jag må säga att det var långt ifrån det skönaste jag varit med om.
Efter det var vistelsen i solen inte långvarig dagarna därpå. Våra dagar där borta såg mer eller mindre lika dana ut. Började med att vi vaknade, åt frukost, ut och äventyrade/låg på stranden eller vid poolen, hem och tog vårat dagliga powernap och sedan ut och käkade mot kvällskvisten och efter det sova eller ut på mer äventyr. Måste tillägga att frukosten var otroligt gudomlig.

Väl ute på våra äventyr så besökte vi bland annat ön The freedom beach där filmen "The beach" spelats in, vilket var rena paradiset, vattnet var kristallklart och sanden var kritvit.
Vi åkte även en båttur över till phiphi island där det även var väldigt vackert. Väl på vägen dit fanns det ett undervattens akvarium på båten där man fick gå ner och hälsa på tusentals firrar, då menar jag värkligen tusentals.
Efter det blev det snorkling, vilket var det häftigaste jag någonsin skådat! Var dock milimeternära på att bli stekt av en manet, men klarade mig undan som fisken i vattnet. Det vi fick se när vi snorklade kan liknas vid filmen Ariel! Fullt av korallrev, fiskar i massor av neonfärger osv.
Vi befann oss även uppe på ryggen på en elefant vilket var rena helvettet. Visst det var mysigt och sådär men jag tror både jag och jessica hade uppskattat det mer om vi inte mådde som vi gjorde. Denna dag var dagen efter och har nog mått bättre. Spydde ett x-antal gånger lite här och var, men jessica var värst! Så hela grejen med safari, kan vi nog dra en slutsats över att vi red elefant och låg i taxin och mådde allmänt dåligt.
Pingpong baren blev vårat kvällsnöje. Det var nämligen baren precis neranför hotellet där vi träffa en massa trevligt folk. Vi spelade biljard, thailändskt domino, drack gott och hade det trevligt. Blev till att besöka pantongs nattklubb också som var riktigt roligt det med.
Vi minndes dock inte vart vi befann oss kvällen innan dagen efter. Men vi förmodar att vi kan ha en svag aning om var vi höll hus!
Hemresan var kanske de värsta 12 timmarna i mitt liv. Jag spydde hela 12 timmar hem från Thailand till Sverige. Sprang i ett mellan toaletten och min plats, tillbringade den mesta tiden inne på toaletten. Mådde så dåligt att jag satt kvar där bara för att det inte skulle bli upptaget och att det skulle hända en olycka över något annat eller över någon annan! Hade 40 graders feber när jag kom hem och ont i hela kroppen.
Men nu såhär med facit i hand känner jag faktist att det var värt allt illamående!
Förutom allt detta och mycket mer så åkte vi bananas efter båt, vi shoppade inne i patong, solade, badade, åt god mat (haha), spelade dinousarie golf, värsta regnet jag sätt och massor av mer.

Vad vore jag, utan dina andetag.
Nu är jag uppe på benen igen, känner inte av några som helst illamåingar eller dyl! Mår riktigt bra förutom att jag är väldigt trött! Men det är väl inget som är ovanligt när det gäller mig! Igår blev det till att fika på stan med flickorna, riktigt trevligt och framför allt efterlängtat! Inhandlade även två tröjor igår! Kändes som jag fick unna mig lite shopping om man nu kan kalla två tröjor det, här i gävle! Efter stan åkte jag och amanda hem till mig för hon missade sin buss ut till skogen! Efter hon forit hem kom tobias förbi och sov här.
Idag har jag bara gått i skolan, efter det blev det ner på stan med jessica och fixade lite på forex och banken. Handlade faktist två tröjor och ett par sköna mjukisar som är gudomliga. Jobb blev det även ikväll för min del, trodde jag skulle avlida när jag bara hade sålt en första timmen, men sen de andra 3 timmarna tog jag ikapp mig och slutade till sist på 16 styckna. Bra jobbat veronica!
Nu ska jag snart ta mina djur och gå ut i kylan för att möta min pojke! :) Kommer och sover här inatt, otroligt nog :) Händer ju väldigt sällan det också! Och det är ju bra för det tycker veronica om!

PUSS & KRAM! ;D
Jag skulle kunna äta marken du går på! Med smör, utan smör.
Nu har det inte blivit mycket skrivet de sista dagarna här inte. Dock inte i thailand heller. Men nu är jag hemma iaf, sen i torsdags morgon! Har ingen vidare lusst att skriva om resan och lägga in bilder från den idag, men det kommer det med! Har iaf haft det ruskigt bra där borta, varmt och skönt! Värkligen vilat ut mig! :) Nu sen jag kom hem har jag bara mått dåligt, började med att jag spydde de tolv timmar vi ägnade till att åka hem till sverige, sen när jag kom hem åkte jag på nästan 40graders feber. Och utöver det har jag bara mått allmänt dåligt i hela kroppen! Men nu de senaste dagarna har jag kommit på bättringsvägen! :)
Nu ska jag ta och lägga mig i sängen och kramas lite med min pojke, ta igen lite efterlängtad tid vi missat de två veckor jag varit borta.